امارات موبايل

امارات موبايل
اعتباری که بی ادعا همچنان معتبر است 
قالب وبلاگ
نويسنده

معرفی

سونی Z3 از آن دسته از گوشیهایی است که کمتر کسی میتواند در برابر خرید آن مقاومت کند. این گوشی درست شش ماه پس از سلف خود وارد بازار شد. در نگاه اول تغییر خاصی نسبت به Z2 احساس نمیشود و کسانی که Z2 داشته اند کاملا با این طرح آشنا هستند اما از تغییراتی که انجام شده یکی گرد شدن لبه های گوشی میباشد و دیگری باریکتر و سبکتر شدن آن.

سونی در ساخت Z3 فقط به برطرف کردن نقاط ضعف مدل قبلی نپرداخته و سعی در بهبود نقاط مثبت آن نیز داشته از جمله آنها میتوان به بهبود عملکرد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی آن پرداخت.


مشخصات

  1. صفحه نمایش ۵٫۲ اینچ، IPS LCD ، ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل به همراه حسگر نور محیط
  2. اتصال LTE
  3. اندروید ۴٫۴٫۴ کیت کت به همراه رابط کاربری اکسپریا
  4. گواهینامه IP ، مقاومت در برابر گرد و خاک و آب (به مدت ۳۰ دقیقه و ۱٫۵ متر)
  5. پردازنده چهار هسته ای ۲٫۵ گیگا هرتز، Krait 400 به همراه چیپست Snapdragon 801
  6. چیپست گرافیک Adreno 330 و ۳ گیگابایت رم
  7. دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسل، فلش LED، فیلمبرداری ۱۰۸۰p، دکمه شاتر مجزا
  8. دوربین جلو ۲٫۲ مگاپیکسل، فیلمبرداری ۱۰۸۰p
  9. 16/32 گیگابایت حافظه داخلی، قابل افزایش از طریق کارت حافظه
  10. میکروفن حذف صدای محیط
  11. باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت و غیر قابل تعویض توسط کاربر
  12. پانل شیشه ای محافظ دوگانه (هم در جلو و هم در پشت گوشی)

در لیست تغییرات Z3 نسبت به Z2 شاهد پردازنده سریعتر و توان پخش فرمت های بیشتر صدا میباشیم، همچنین ظرفیت باتری نسبت به مدل قبل ۱۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده البته به گفته سونی به لطف بهبود سیستم پردازنده تاثیر چندانی بر زودتر تمام شدن باتری ندارد.

محتویات
جعبه

محتویات جعبه Sony XPERIA Z3 شامل شارژر دوتیکه، کابل Micro USB و هدفون (که بسته به بازار فروش ممکن است در جعبه نباشد) است.


طراحی و ظاهر

ابعاد این گوشی ۷٫۳ * ۷۲ * ۱۴۶ میلیمتر میباشد که نسبتاً جمع و جورتر و باریکتر از مدل قبلی خود است (۸٫۲ * ۷۳٫۳ * ۱۴۶٫۸ میلیمتر) حتی فاصله جداره گوشی از صفحه نمایش نیز کاهش پیدا کرده.

سونی برای پرچمدار جدید خود راهی جدید در طراحی را در پیش گرفته، مانند SONY Z3 Compact از طرح کاملا صاف برای هر دو طرف گوشی و لبه های کمی گرد استفاده کرده و فقط در این مدل لبه های گوشی از جنس فلزی ساخته شده اند. در جلو و همچنین پشت گوشی از پانل شیشه ای برای محافظت از خش شدن استفاده شده.SONY XPERIA Z3 از لحاظ طراحی و خوش دستی در سری گوشیهای سایز بزرگ، واقعا یک مدل ایده آل محسوب میشود.

کاربری

با وجود اینکه جنس بدنه این گوشی تماماً فلزی شده (نسبت به Sony Z3 Compact که فلزی-پلاستیکی بوده) ولی همچنان خوش دستی خود را حفظ کرده است.

طبق معمول در بالای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی، سنسورها و دوربین ۲٫۲ مگاپیکسلی قرار گرفته اند، بلندگوهای استریوی SONY Z2 نیز برای عملکرد بهتر صدا در هنگام بازی و پخش فیلم به مدل جدید انتقال داده شده اند. هر دو بلندگوی این گوشی در جلو آن قرار گرفته اند یکی در پایین و یکی بالای گوشی درست در محل قرار گیری بلندگوی مکالمه به همراه چراغ LED یادآوری اعلانات.

سمت راست این گوشی اندکی شلوغ میباشد، در بالاترین نقطه آن درگاه سیم کارت و کارت حافظه در زیر یک درپوش، درست در زیر آن دکمه خاموش/روشن، کمی پایینتر نیز دکمه ولوم و در نهایت دکمه مجزای شاتر قرار گرفته است. دکمه ها در این گوشی از لحاظ محل قرارگیری و تعداد، کاملا مشابه مدل قبل هستند و فقط طراحی آنها اندکی تغییر کرده با این تفاوت که نمیشود گفت خوش دست تر شده اند، اما با وجود اینکه ضخامت گوشی کمتر شده سونی کار سختی را انجام داده.

در سمت چپ گوشی درگاه کارت حافظه به خوبی در زیر یک درپوش قرار گرفته که برای جلوگیری از ورود آب و خاک باید حتما درست بسته شود، کمی پایین تر از آن محل اتصال داک و اندکی پایین تر، محل قرار گرفتن بند موبایل نیز به خوبی مشخص میباشد.

در بالای گوشی درگاه ۳٫۵ میلیمتری صدا و میکروفن دوم گوشی جهت حذف صدای محیط را میبینید که هر دو به صورت ضد آب ساخته شده اند و پایین گوشی نیز چیزی وجود ندارد.

پشت گوشی به طور کامل با شیشه ضد خش پوشیده شده، در گوشه بالا سمت چپ دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی آن آرمیده، لنز دوربین از سری G سونی میباشد و از مشخصات آن پهنای ۲۶ میلیمتر و دیافراگم F/2.0 میباشد که میتواند بسیار سریع نیز عکس بگیرد.

ممکن است انتظار داشته باشید به همراه این دوربین فلش دوگانه و یا فلش true-tone LED ببینید، اما سونی در کنار این دوربین قوی همان تک فلش LED که در سونی Z1 به کار برده بود را قرار داده.

نکته آخر اینکه سونی تصمیم گرفته در مدل جدید خود (SONY XPERIA Z3) اتصال موبایل به PS4 را نیز به بازار عرضه کند و این یعنی شما میتوانید گوشی خود را مستقیماً به دسته بازی Dualshock4
متصل کنید.


صفحه نمایش با قابلیت خوانایی در نور خورشید

سونی اکسپریا Z3 با صفحه نمایش IPS LCD و ۵٫۲ اینچی خود در ظاهر چیز جدیدی عرضه نکرده اما در باطن از پنل جدیدی با بهبود عملکرد در مصرف باتری و تنظیم نور برخوردار شده که توانایی استفاده از روشنایی بیشتر صفحه را دارد. راز این صفحه نمایش تکنولوژی Live Color LED میباشد که در صفحه نمایش TRILUMINOS سونی گنجانده شده، در این تکنولوژی سونی با قرار دادن رنگهای سبز و قرمز فسفری و آبی در کنار هم توانسته از صفحه روشنتر و کم مصرف تری بهره ببرد که روشنایی بیشتر صفحه نمایش باعث خوانایی بهتر آن در نور مستقیم خورشید نیز میشود.


عمر مفید باتری

سونی اکسپریا Z3 از باتری بهره میبرد که در مقایسه با مدل پیشین خود ۱۰۰ میلی آمپر ساعت کمتر میباشد یعنی ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت، اما با توجه به نمودار مصرف این گوشی، کاهش ۱۰۰ میلی آمپری در روند مصرف باتری تاثیر چندانی ندارد و همچنان سونی Z3 از نمودار مصرف خوبی برخوردار میباشد.

مشخصات باتری به شرح زیر میباشد.

  1. ۸۵ ساعت عمر باتری با مصرف عادی
  2. ۲۳:۱۳ ساعت مدت زمان مکالمه در حالت ۳G   �
  3. ۱۲:۰۳ ساعت اینترنت گردی
  4. ۱۱:۴۷ ساعت پخش فیلم


ارتباطات

سونی از لحاظ ارتباطی محدوده وسیعی از اتصالات و ارتباطات را فراهم میکند از جمله آنها میتوان به

  1. تک سیم و دو سیم بودن
  2. پشتیبانی از ۳G و LTE
  3. اینترنت بیسیم و اشتراک گذاری فایلها از طریق بیسیم
  4. بلوتوث ۴٫۰
  5. GPS و GLONASS
  6. رادیو FM به همراه RDS
  7. اتصال NFC
  8. اتصال Micro USB و پشتیبانی از USB On The GO (OTG)

اندروید ۴٫۴٫۴ کیت کت

سونی مدل Z3 خود را با آخرین ورژن اندروید راهی بازار کرده، در رابط کاربری این موبایل مشاهده میشود که قفل صفحه تغییر چندانی نداشته و مانند قبل است، در پایین صفحه قفل، میانبر دوربین دیده میشود و در هر صفحه میتوان از یک ویجت استفاده کرد، طبق معمول امنیت موبایل را میتوان از طریق پسورد، PIN، Pattern و یا تشخیص صورت تامین کرد و برای روشن کردن موبایلتان میتوانید از کلید خاموش/روشن و یا از طریق دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش استفاده کنید.

کشوی اعلانات تغییراتی کرده از جمله اینکه منوی تنظیمات سریع به کشوی جداگانه ای منتقل شده و کاملا قابل تغییر میباشد و میتوانید از بین دهها انتخاب حدود ۱۲ عدد از تنظیماتی را که بیشتر نیاز دارید را در دسترس قرار بدهید. امکان دیگری که مشاهده میکنید وجود ویجتی معروف به small apps که مانند Mini Apps در موبایلهای سامسونگ میباشد و از قسمت Task Manager قابل دسترسی است، در این ویجت میتوانید برنامه هایی مانند ماشین حساب، تقویم، ایمیلها و نوشته هایتان را قرار بدهید.


دفتر تلفن و ارتباط تلفنی

دفتر تلفن در بالا شامل کشوهاییست از قبیل شماره گیر، اشخاص ، موارد علاقه و گروهها که میتوانید با کشیدن دست از راست به چپ و یا برعکس قسمت مورد نظر را انتخاب نمایید. در قسمت اشخاص جستجوی جداگانه ای قرار دارد. شما میتوانید دفتر تلفن خود را با حسابهای مختلفی از قبیل ایمیلهایتان یکسان سازی نمایید. کیفیت ارتباط تلفنی نیز خوب است، صدای بلندگوهای آن به اندازه کافیست و وضوح صدای خوبی دارد.


پیامها

قسمت پیامها همانند استاندارد اندروید میباشد که میتواند عکس ، فیلم و موزیک را نیز به صورت MMS ارسال نماید. صفحه کلید در قسمت پیامها حالتهای مختلفی دارد از جمله Keypad ، QWERTY و QWERTY به همراه علائم و همچنین تغییرات اندکی نیز میتوانید خودتان در قسمت صفحه کلید انجام دهید.

گالری

گالری سونی گالری آشناییست، در آن میتوانید عکسها را در آلبومها جداگانه قرار بدهید و یا بر اساس تاریخ آنها را مرتب کنید. این گالری میتواند به گالری های آنلاین مانند Flickr و Picasa متصل شود و عکسهایتان را در فضای مجازی ذخیره نماید. قابلیت ویرایش عکسها نیز از طریق گالری وجود دارد.


پخش فیلم

برنامه پخش فیلم SONY Z3 از رابط کاربری بسیار خوبی برخوردار است و امکاناتی از قبیل پیدا کردن توضیحات و پوستر مناسب برای فیلمهای ذخیره شده بر روی موبایل را دارد همچنین میتواند ژانر فیلمها را پیدا کرده و آنها را دسته بندی کند. سونی Z3 توان پخش اکثر فرمتهای ویدیویی را دارد و از پخش زیر نویس برای فیلمها نیز پشتیبانی میکنید.

پخش موزیک Walkman و رادیو FM

برنامه پخش موزیک سونی معروف به Walkman نیز از دیگر تجهیزاتZ3 میباشد و از فرمتهای مختلفی از قبیل MP3, AAC, WAV نیز پشتیبانی میکند. از دیگر امکاناتی که دارد تنظیمات پیش فرض مختلف جهت بهبود کیفیت صدا، ClearAudio+ (بهترین تنظیمات پخش صدا بسته به نوع موزیک انتخابی)، اکولایزر به همراه صدای Surround و هدست گوشی که از قابلیت حذف صدای محیط بهره میبرد.

در تنظیمات برنامه پخش موزیک سونی، امکانی وجود دارد به نام Sony`s Digital Sound Enhancement Engine (DSEE) که میتواند کیفیت فایلهای صوتی فشرده را بهبود داده، این امکان برای پخش صدا از بلندگوها گوشی نیز فعال است.


دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی و پشتیبانی از ISO 12800

دوربین Z3 همان دوربینی است که در در مدل های Z1 و Z3 Compact نیز استفاده شده است و ۲۰٫۷ مگاپیکسل میباشد و میتواند با حداکثر رزولوشن ۳۹۳۶*۵۲۴۸ پیکسل عکاسی کند، دارای یک عدد فلش LED است و همچنین توان پشتیبانی از ISO 12800 جهت عکاسی در نور کم را نیز دارد.

این گوشی دارای دکمه مجزا جهت عکاسی میباشد که ممکن است کمی کوچک به نظر برسد اما برتری که دارد این است که میتوانید در قسمت تنظیمات قفل صفحه، انتخاب کنید که در زمان فشردن کلید دوربین عکاسی، قفل صفحه به طور اتوماتیک باز شود و برنامه دوربین شروع به کار کند تا سریعتر بتوانید عکس بگیرید و در ضمن از دیگر مزایای دکمه شاتر این گوشی این است که میتوانید در زیر آب نیز به راحتی با آن به عکاسی و فیلمبرداری بپردازید.

دوربین سونی Z3 قابلیت عکاسی در حالت تنظیمات دستی را نیز دارد ، میتواند در حالت Burst در مدت زمان ۲ ثانیه حدود ۳۰ عکس بگیرد و حتی قبل از آنکه کلید شاتر را فشار دهید دوربین عکاسی را به صورت اتوماتیک شروع کرده است تا هیچ صحنه ای را از دست ندهید و البته میتوانید در حالتهای HDR، پانوراما و تشخیص صورت و یا لبخند نیز با این دوربین به عکاسی بپردازید.

در حالتهای عکاسی مختلف معلوم شد که دوربین سونی در حالت اتوماتیک میتواند عکسهای روشنتری نسبت به حالت دستی بگیرد.


فیلمبرداری با کیفیت ۴K

دوربین این گوشی از لحاظ کیفیت و نحوه فیلمبرداری میتواند با حالتهای مختلفی فیلم بگیرد از جمله ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (فیلمبرداری ۴K)، ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، ۷۲۰p آهسته و یا میتواند به صورت HDR البته فقط در حالت ۱۰۸۰p نیز فیلمبرداری کرد. از دیگر امکاناتی که این دوربین دارد Image Stabilization میباشد که باعث کاهش تاثیر لرزش دست در هنگام فیلمبرداری میشود.

کیفیت فیلمبرداری با این دوربین بسیار خوب و فیلمها از روشنایی و کنتراست خوبی برخوردار هستند.

برنامه های کاربردی

برنامه هایی که سونی از پیش بر روی این مدل نصب کرده برنامه های کاربردی هستند از جمله آنها میشود به Google Chrome، Track ID TV، Office Suite 7، ساعت، ماشین حساب، یادداشت، نقاشی و برنامه Sony PlayStation اشاره کرد که میتوانید از طریق این برنامه به حساب کاربری خود متصل شوید.

عملکرد

SONY XPERIA Z3 مجهز به پردازنده چهار هسته ای ۲٫۵ گیگا هرتز، Krait 400، چیپست Qualcomm Snapdragon 801 به همراه گرافیک Adreno 330 و ۳ گیگا بایت حافظه رم میباشد. این گوشی عملکرد بالای خود را به وضوح به رخ دیگر رقبا میکشد، تقریبا در اکثر تست ها در صدر جدول مینشیند و به همراه باتری خوب و مصرف بهینه ای که دارد برای طرفداران بازی نیز توصیه میشود.

در انتها باید گفت مشتریان در بازار موبایل منتظرند تا پرچمدار جدید برند مورد علاقه آنها همراه با تکنولوژی روز مدلهای جدید خود را روانه بازار کند، در مورد SONY XPERIA Z3 باید گفت در مقابل پرچمداران دیگر برندها مانند LG و htc چندان چیزی کم ندارد، ممکن دوربین آن را با htc با دو دوربین و یا آن را با LG G3 از لحاظ باتری مقایسه کنید اما در نهایت باید گفت سونی گوشی پرچمدار خود را با امکانات و کیفیت ساخت خوبی راهی بازار کرده، از جمله موارد خوب و قابل ذکر SONY Z3 موارد زیر هستند.

  1. کیفیت ساخت عالی و قیافه جذاب
  2. صفحه نمایش پر نور و قابلیت دیده شدن در نور خورشید
  3. عمر باتری بسیار خوب حتی بدون استفاده از امکان ذخیره سازی باتری
  4. امکان اتصال از طرق مختلف
  5. صدای نه چندان بلند اما خوب بلندگوها(بلند نبودن صدا احتمالا به دلیل خاصیت ضد آب بودن است)
  6. امکان اتصال به PS4
  7. امتیازات بالا در تستها و آزمونهای انجام شده
  8. کیفیت پخش صدای بسیار خوب
  9. پخش انواع فرمتهای ویدیویی
  10. کیفیت بالای فیلمبرداری و آلبوم مناسب جهت عکسها و فیلمها

سونی Z3 از زیباترین پرچمداران دوره خود میباشد که علاوه بر زیبایی، طراحی خوب آن باعث خوش دستی آن نیز شده و در دست نگه داشتن آن را راحت تر کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ چهار شنبه 11 / 3 / 1394برچسب:, ] [ 13:28 ] [ اميداحمدي ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبسایت

امارات موبايل = اعتباری که بی ادعا همچنان معتبر است، فروش انواع گوشی به صورت عمده و خرده، نمایندگی شرکت های دیمو-جی ال ایکس و تیک سل، فروش سیم کارت همراه اول و ایرانسل، فروش انوع وسایل جانبی به صورت عمده و خرده
موضوعات وبسایت
آرشيو مطالب
امکانات وبسایت